Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Friday, June 6, 2008

Peringatan Terakhir



Pembeli-pembeli Projek Pemberimilikan Tanah Terancang dan Projek Perumahan Desa Kerayong Indah adalah diingatkan untuk KALI TERAKHIR bahawa Tempoh dan Hadmasa yang sah dari segi perundangan untuk memfailkan Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah adalah sehingga hujung bulan Jun 2008 ini bagi pembeli yang terawal menandatangani perjanjian pembinaan dengan Kontraktor Bumi Circle Sdn. Bhd.

Selepas daripada tarikh tersebut, pembeli tidak lagi berkelayakan untuk memfailkan tuntutan di mana-mana mahkamah di negara kita ini sepertimana yang telah termaktub di dalam perundangan.

Pihak peguam juga telah memaklumkan bahawa Jun 2008 ini juga merupakan TARIKH AKHIR bagi pembeli-pembeli Desa Kerayong Indah untuk menyerahkan dokumen tuntutan bagi tujuan memfailkan tuntutan gantirugi di Mahkamah Tinggi Shah Alam bersama pembeli kumpulan 1,2,3,4 dan 5 yang telah memfailkan tuntutan mereka sebelum ini.

Kumpulan ke-6 ini merupakan Kumpulan Terakhir di dalam proses Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah. Tidak akan ada Kumpulan ke-7 dan seterusnya kerana proses tuntutan ini telahpun memasuki fasa perbicaraan dan pihak peguam akan HANYA menumpukan perhatian terhadap perbicaraan yang akan menyusul tidak lama lagi.

Tambahan pula pihak defendan sedang meneliti dan dijangka akan mengambil tindakan penguguran kes (Limitation) terhadap mana-mana pembeli yang telah tamat Tempoh dan Hadmasa tersebut.

Oleh yang demikian, pembeli-pembeli yang masih belum memfailkan tuntutan agar segera menyediakan dokumen-dokumen yang diperlukan [ Klik disini ] seterusnya menyerahkannya kepada pihak peguam untuk tindakan lanjut sebelum 30 Jun 2008. Sila hubungi kami untuk pertanyaan tentang memfailkan tuntutan.





1 comment:

financialserviceoffer said...

Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via financialserviceoffer876@gmail.com whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thank