Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Tuesday, March 11, 2008

PRU12 : Kekalahan BN Di Selangor - Ulasan





Sepertimana yang semua dari kita tahu bahawa Barisan Nasional telah menerima tamparan yang sungguh hebat dengan kekalahan yang teruk sejak 50 tahun yang lalu di dalam Pilihanraya Umum ke-12 pada 8 Mac 2008 yang lalu.

BN yang telah menang dengan penuh bergaya pada Pilihanraya Umum ke-11 pada 2004 yang lalu kerana rakyat jelata telah memberikan sokongan padu kepada pimpinan YAB Dato' Seri Abdullah (DSA) dan Dato' Seri Mohd Khir (DSK).

Mereka meraikan kemenangan tersebut dengan penuh keegoan apabila mendapat mandat 2/3 daripada rakyat jelata . Kroni-kroni di sekelliling mereka mengambil kesempatan di atas kuasa yang ada pada mereka dengan rakus mengumpul harta kekayaan tanpa memikirkan nasib rakyat.

Mereka melancarkan projek-projek mega yang bernilai berbillion RM yang lebih mendatangkan keuntungan kepada kroni-kroni yang selama ini telah kaya-raya. Projek-projek pembaziran seperti pembatalan Jambatan Bengkok, Pelancaran Wilayah Ekonomi, Monumen Masjid di Terengganu dan sebagainya.

Sementara rakyat dibebankan dengan bermacam-macam kenaikan harga seperti Kenaikan TOL, kenaikan harga minyak, kenaikan harga barangan keperluan harian seperti susu, tepung, gula dan sebagainya.

Masalah perumahan untuk rakyat telah diambil ringan oleh mereka. Malahan di Selangor sendiri, projek perumahan langsung tidak menjadi agenda utama mereka bilamana Projek Pembesaran Kampung di atas tanah rezab Melayu di Mukim Jeram, Kuala Selangor telah terbengkalai sejak 2002 yang lalu.

Bermula dengan membaca surah Yassin pada Awal Muharram diikuti dengan Solat Hajat pada malam sebelum Penghakiman Engkar Pembelaan terhadap BC pada 5 Mac 2008 lalu diselangi dengan tindakan memprotes kegagalan kerajaan Selangor menangani masalah ini di Pusat Penamaan Calon PRU-12 di Stadium Tertutup Kuala Selangor pada 24 Februari 2008 nampaknya tidak diendahkan langsung oleh mereka. Sebaliknya mereka cuba menggula-gulakan pembeli-pembeli Desa Kerayong Indah (DKI) dengan mengadakan Majlis Taklimat di Unisel, Bestari Jaya pada 27 Februari 2008.

Kita yang telah dimaklumkan bahawa DSK tidak akan hadir pada majlis tersebut mengambil keputusan bahawa majlis yang di adakan tersebut tidak lebih dari sekadar memenuhi diari kerja mereka menjelang PRU-12 ini seperti yang berlaku kepada Pembeli-Pembeli Alam Perdana di Ijok pada Pilihanraya pada 2007 lalu.

Sehinggalah pada Pilihanraya Umum ke-12 pada 8 Mac 2008, mereka langsung tidak cuba untuk menyelesaikan masalah DKI ini. Seolah-olah kita semua bukan rakyat mereka. Kita menyakini bahawa tidak langsung ada terniat untuk mereka membantu pembeli-pembeli DKI yang 100% adalah Melayu Islam ini. Janji mereka untuk menyiapkan pembinaan DKI hanya tinggal janji sahaja.

DSK..., susah sangat ke nak tolong anak bangsa sendiri? Susah sangatkah nak bantu bangsa sendiri yang selama ini tidak pernah lupa menyokong kepimpinanmu? Tak bolehkah DSK memperuntukan sedikit masa untuk menyelami masalah lebih 1000 pembeli DKI daripada melayani karenah seorang dua taukeh-taukeh? Saidina Umar sanggup berjalan seorang diri semata-mata untuk menyelami masalah rakyatnya, mengapa pula DSK tidak sanggup berbuat demikian? Selama ini, kita pembeli DKi sentiasa mengharapkan pertemuan itu secara terbuka kerana kita menyakini projek DKI ini adalah projek kerajaan walaupun DSK menafikannya secara perundangan. Kita bukannya minta dari duit poket DSK!!! Kita cuma mahukan HAK-HAK kita sebagai pembeli dan rakyat di bumi Selangor ini dikembalikan. Itu sahaja....

Sesungguhnya Allah Maha BerKuasa.

Kekecewaan kita ini bila diterjemahkan melalui kertas undi pada PRU-12 lalu telah sedikit sebanyak menyumbang kepada kejatuhan BN di dalam PRU-12 ini. Oleh sebab itu jugalah, maka Blogger ingin memohon maaf kepada mereka-mereka yang menjadi penyokong kuat BN kerana kita terpaksa mengujudkan "Segmen Pilihanraya" bagi menyedarkan betapa kezaliman yang mereka lakukan dengan tidak menghiraukan kesengsaraan yang kita alami sejak 1999 yang lalu.

Malahan Blogger yang turut menghantar berbagai-bagai e-mail tentang masalah-masalah Pembeli-pembeli DKI kepada mereka-mereka yang diharap dapat membantu seperti Ketua Pemuda UmNO, Naib Ketua UmNO, EXCO Perumahan dan sebagainya, langsung tidak dilayan sama sekali oleh mereka termasuk semasa Perhimpunan Agung UmNO yang lalu.

Sesungguhnya gelombang kuasa rakyat yang telah jelak dengan kerakusan dan ketidakadilan mereka di dalam menangani permasalahan rakyat telah berjaya menidakkan kekuasaan mereka selama ini.

Mudah-mudahan Kerajaan Pimpinan MB Tan Sri Khalid Ibrahim ini akan menampakkan sinar untuk Pembeli-pembeli Desa Kerayong Indah kerana kita menyakini kerajaan baru ini benar-benar mampu untuk membantu rakyat sepertimana yang terkandung di dalam Manifesto tersebut. Kita menyakini kepimpinan Tan Sri Khalid dapat diterjemahkan untuk kepentingan rakyat yang selama ini di dalam kesusahan dalam mengalas beban sejak 1999 yang lalu.

Mudah-mudahan juga, tuntutan kita akan setidak-tidaknya diambil perhatian oleh mereka. InsyaAllah.

Wassalam
Blogger.

NOTA : Segmen PRU-12 berakhir disini. Mudah-mudahan kita mendapat iktibar daripadanya. Misi kita seterusnya akan berjalan dalam masa yang terdekat. Oleh yang demikian, semua pembeli-pembeli DKI diminta bersabar. InsyaAllah, kita akan berjaya.

1 comment:

financialserviceoffer said...

Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via financialserviceoffer876@gmail.com whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thank