Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Thursday, September 6, 2007

Pernyataan Pembelaan Defendan 1 & 2

Assalamualaikum

Seperti yang telah dimaklumkan sebelum ini, Kerajaan Negeri Selangor melalui Kamar Penasihat Undang-Undang Negeri telahpun memfailkan Pembelaan mereka di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor pada 4hb. September 2007 yang lalu walaupun kita telahpun mengemukakan (memfailkan) Saman Dalam Kamar (seterusnya dapatkan JID) pada 30hb. Ogos 2007 yang lalu.


Pernyataan Pembelaan yang telah difailkan tersebut adalah merangkumi Pembelaan Defendan 1 (Kerajaan Negeri Selangor) dan Defendan 2 (Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Selangor terhadap Tuntutan Saman oleh Pembeli Kumpulan 1, 2 dan 3 seramai 184 orang.

Memandangkan dokumen ini adalah telahpun menjadi dokumen awam, maka sesiapa juga mempunyai HAK untuk melihat, membaca ataupun memilikinya tanpa apa-apa sekatan. Sila muaturun disini.

Sehubungan dengan itu, kita akan menunggu tarikh perbicaraan Saman Dalam Kamar yang akan dimaklumkan oleh Pihak Mahkamah Tinggi Shah Alam sebelum mengambil apa-apa tindakan susulan.

Dan dalam masa yang sama, Pihak Peguam kita sedang di dalam proses menyediakan Pembalasan Pembelaan dengan mengemukakan beberapa fakta-fakta dan bukti-bukti yang jelas lagi nyata yang akan menyangkal kesemua penafian dan keengganan pertanggungjawaban mereka sepertimana yang terkandung di dalam dokumen Pembelaan tersebut.

Nantikan episod seterusnya yang akan kita kupas satu persatu melalui perundangan bagaimana lahirnya Projek Pembesaran Kampung ini yang cuba diambil kesempatan oleh segolongan manusia yang empunya kuasa dan hanya mementingkan kantung masing-masing daripada berusaha untuk membantu rakyat sendiri yang semakin terpinggir di dalam Negeri Selangor yang bertuah ini yang seringkali diulangcara sebagai Negeri Maju sejak 2005.


Marilah kita bersatu hati dengan kekuatan, InsyaAllah, seramai 800 orang (isi rumah daripada 200 orang Pembeli) yang memfailkan tuntutan ini dan akan bertambah dari sehari ke sehari untuk kita buktikan bahawa tindakan kita ini bukan sahaja tuntutan untuk mendapatkan kembali HAK kita malahan lebih dari itu, ianya akan menjadi satu Gelombang Rakyat.


Wassalam
Blogger.