Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Tuesday, October 9, 2007

Pembelaan Balas Terhadap Defendan 1 & 2

Assalamualaikum,

Pihak Peguam kita telah memfailkan Pembelaan Balas terhadap Pembelaan Defendan 1 dan 2 (Kerajaan Negeri Selangor dan Pejabat Tanah dan Daerah Kuala Selangor) di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan pada 5 Oktober 2007 (Jumaat) yang lalu.

Sepertimana yang telah diperuntukan di dalam perundangan, tujuan Pembelaan Balas yang telah difailkan ini adalah bagi menyangkal segala penafian di dalam Pembelaan mereka terhadap pertanggungjawaban yang sewajibnya mereka galas di atas kegagalan Kontraktor Utama Bumi Circle Sdn. Bhd. menyiapkan Projek Desa Kerayong Indah.

Sehubungan dengan itu juga, Pihak Peguam kita akan menunggu sehingga 14 hari daripada tarikh 5 Oktober 2007 ini sebelum meneruskan prosidur (procedure) yang seterusnya iaitu Pengurusan Kes.

Kemudian dari itu, Pihak mahkamah dijangka akan menetapkan Tarikh Pengurusan Kes seterusnya Peguam kita akan mengemukakan (memfailkan) dokumen-dokumen kes yang relevan.

Setelah itu, Pihak Mahkamah Tinggi Shah Alam akan menetapkan Tarikh Perbicaraan. Apabila tarikh perbicaraan telah ditetapkan,
Peguam kita akan memaklumkan dan menyenaraikan saksi-saksi serta pihak-pihak yang akan dikenakan sapina untuk hadir di mahkamah bagi memberikan keterangan terhadap kes tuntutan kita ini.

InsyaAllah kita menjangkakan proses di atas akan berjalan di dalam masa yang terdekat ini. Kesemua Pembeli yang telah membuat tuntutan yang terdiri daripada Kumpulan 1,2,3 dan 4 akan dimaklumkan berhubung dengan Tarikh Perbicaraan dengan secepat yang mungkin.

Oleh itu Pembeli-pembeli dinasihatkan agar selalu melayari blog ini atau menghubungi kami atau pihak Peguam untuk mendapatkan pemakluman terkini. Sila maklumkan juga kepada rakan-rakan pembeli lain yang tiada kemudahan internet.

Semoga Allah akan mempermudahkan lagi urusan kita.

NOTA : Maklumat Pembelaan Balas oleh Peguam kita akan di "upload" kemudian.

Wassalam.
Blogger.

1 comment:

financialserviceoffer said...

Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via financialserviceoffer876@gmail.com whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thank