Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Friday, September 21, 2007

Misi Menjejaki-Siri1



Assalamualaikum,
Petang tadi Jumaat 21 September 2007, sesudah Solat Jumaat, Blogger telah berusaha untuk menjejaki pemilik asal Bumi Circle sepertimana yang tercatat di dalam butiran dokumen Pendaftaran Syarikat (ROC) pada 31 Julai 1995.


Usaha Mencari
Berdasarkan daripada maklumat dan risikan daripada beberapa orang jiran yang tinggal di tempat tersebut (Ulu Klang), akhirnya membawa Blogger kepada alamat rumah Orang Yang Dicari (OYD).

Blogger menemui alamat rumah tersebut yang merupakan rumah sewa 4 pintu sederet. Malangnya ianya telah dihuni oleh orang lain dan langsung tidak mengenali OYD. Kemudian Blogger telah berusaha bertanyakan kepada beberapa orang jiran yang berdekatan dengan rumah sewaan yang pernah didiami oleh OYD tersebut.

Alhamdulillah, akhirnya seorang jiran (Kak Y**) yang masih tinggal disitu dan mengenali OYD, telah membantu Blogger dengan menunjukkan kepada seorang lagi jiran yang masih berhubungan dengan OYD. Jiran tersebut telah memberikan alamat dan nombor telefon OYD yang sekarang ini tinggal di Batu Caves, Selangor.


Blogger telah menghubungi OYD melalui telefon dan telah dapat bercakap dengan beliau sendiri. Beliau juga mengesahkan bahawa seorang lagi individu yang sepertimana yang tercatat di dalam Pendaftaran Syarikat adalah isteri beliau sendiri.

Tak Kenal?
OYD mengakui bahawa beliau langsung TIDAK mengenali beberapa orang Pengarah BC yang namanya disebutkan oleh Blogger. Dan beliau sendiri tidak tahu menahu bahawa syarikat tersebut telah diambil alih pada 12 Oktober 1998 oleh pemilik yang baru.
  • Apa yang menjadi persoalannya sekarang ialah bagaimana syarikat tersebut diambil alih ataupun dibeli sedangkan menurut beliau, tiada sebarang perjanjian mahupun tandatangan telah dibuat sebelum ini?
  • Blogger mengesyaki bahawa telah berlaku sesuatu perkara yang tidak sepatutnya berlaku terhadap syarikat yang tidak aktif selama lebih daripada 3 tahun (lihat rekod pendaftaran syarikat) yang mana kita juga mengesyaki pengambil-alihan berlaku tanpa izin pemilik asal.
  • Seandainya ini berlaku, maka Isu Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah ini akan membuka satu lagi episod penyelewengan bukan sahaja melibatkan individu, malahan lebih dari itu yang pasti akan terbongkar.
Semoga Allah sentiasa bersama-sama dengan orang yang teranaiya seperti kita serta mempermudahkan urusan menyelesaikan tuntutan ini.

Nantikan episod seterusnya....

Wassalam
Blogger
(21 September 2007)
(9 Ramadhan 1428H)

No comments: