Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Tuesday, July 10, 2007

Renungan dan Peringatan

Assalamualaikum

Pemberitahuan ini adalah sebagai peringatan berkenaan dengan Tempoh dan Had Masa yang perlu diketahui oleh Pembeli-Pembeli samada yang telahpun atau belum memfailkan Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah ini. Adalah perlu untuk kita memahami dengan jelas HAK-HAK yang masih lagi ada walaupun harapan untuk memiliki sebuah kediaman yang sempurna telah hilang di telan waktu.

3 tahun (36 bulan) : Penyerahan Milikan Kosong oleh Bumi Circle Sdn. Bhd.
6 tahun : Tempoh dan Had Masa (perundangan) Perjanjian tamat.

  • Penyerahan Milikan Kosong rumah adalah 3 tahun (36 bulan) selepas menandatangani Perjanjian Pembinaan dengan Bumi Circle Sdn. Bhd.
  • Tempoh untuk mengambil tindakan undang-undang bermula dari hari pertama KEGAGALAN Pemaju menyiapkan rumah sehingga tempoh maksimum 6 tahun.
  • Sebarang Tuntutan Gantirugi tidak lagi boleh dilakukan melalui mana-mana tindakan undang-undang sekiranya anda tidak memfailkan Tuntutan Gantirugi terhadap pemaju setelah melepasi Had Masa 6 tahun ini.
  • Perjanjian Pembinaan yang telah ditanda tangani dengan Bumi Circle Sdn. Bhd. akan terbatal dengan sendirinya apabila telah melepasi Tempoh dan Had Masa ini.
Sekian harap maklum.

Wassalam
Blogger.