Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Sunday, July 8, 2007

Update 8hb Julai 2007

Assalamualaikum

Alhamdulillah, pada ketika ini proses Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah ini berjalan dengan lancar walaupun ada beberapa masalah kecil yang di hadapi oleh beberapa orang pembeli yang belum memfailkan tuntutan ini. Namun ianya telahpun diselesaikan dengan bantuan daripada peguam kita.

Kita bersyukur kerana Kumpulan Ke-3 yang telah memfailkan Tuntutan Gantirugi mereka pada 29hb. Jun 2007 telahpun memperolehi "Seal Copy" yang dikeluarkan oleh Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 6hb. Julai 2007. Jangkamasa pengeluaran "Seal Copy" bagi Kumpulan-3 iaitu selama 7 hari ini adalah lebih singkat berbanding dengan Kumpulan-1 (37 hari) dan Kumpulan-2 (15 hari). InsyaAllah, Peguam dijangka akan menyerahkan Writ Saman Kumpulan-3 kepada pihak Defendan-Defendan pada minggu ke-2 bulan Julai 2007 ini.

Bagi Proses Tuntutan Kumpulan-1, Peguam kita telahpun selesai menyiapkan dokumentasi untuk membolehkan Kumpulan-1 ini terus mendapatkan Judgement (penghakiman) terhadap salah satu Defendan.

Wassalam
Blogger.