Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Saturday, May 17, 2008

Layari Internet Secara Percuma di KL




Mulai sekarang sekarang penduduk sekitar Kuala Lumpur boleh menikmati capaian internet berkelajuan tinggi secara percuma selama 2 tahun dengan pelancaran rasmi Kuala Lumpur Wireless Metropolitan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Sri Zulhasnan Rafique baru-baru ini.

WiMax adalah Internet jalur lebar tanpa wayar (WiFi) merupakan perkhidmatan spektrum akses tanpa wayar jalur lebar 2.3GHz dan Kuala Lumpur adalah diantara bandaraya terawal diseluruh dunia yang memperkenalkan rangkaian komunikasi seumpamanya.

Ia membenarkan akses Internet berkelajuan tinggi dan muat turun fail daripada telefon, komputer riba dan peralatan komunikasi bergerak dalam jangkauan lebih jauh.

WiMax, bertujuan menyediakan data tanpa wayar untuk jarak jauh dengan pelbagai cara, daripada hubungan titik-ke-titik hingga kepada akses jenis selular mudah alih penuh dan juga boleh menyediakan perkhidmatan suara.

Pengguna yang ingin menggunakan perkhidmatan ini secara percuma adalah perlu mendaftar (percuma) di wirelesskl.com sebelum boleh menggunakan Wimax.
>>Selanjutnya..

No comments: