Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Saturday, March 29, 2008

Laman Blog bekas MB Selangor




Apakah benar pada 28 Mac 2008 bekas MB Selangor Dato' Seri Dr Mohd Khir Toyo telah melancarkan blog peribadi menggantikan laman web rasmi semasa beliau ketika menjadi MB Selangor dahulu? Kita tertanya-tanya apakah ianya seolah-olah satu mimpi selepas kejatuhan kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan beliau di Selangor yang diikuti dengan perletakan jawatannya sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UmNO dan BN Negeri Selangor ini?

Apakah kerana impak yang berlaku di dalam pilihanraya umum ke-12 yang baru lalu menyedarkan beliau bahawa blog-blog yang tumbuh seperti cendawan di Malaysia ini telah sedikit sebanyak memberikan maklumatmaklumat kepada sekalian rakyat jelata mengatasi media-media arus perdana yang nyata amat menyebelahi pihak pemerintah.

Seterusnya kita akan sentiasa memantau dan melihat apa pula perjuangan beliau pada kali selepas tidak lagi menjadi MB Selangor (mungkin buat selama-lamanya) selepas kegagalan beliau menjadi pejuang rakyat seperti mana yang seringkali dilaungkan-laungkan oleh pemimpin BN selama ini. Kegagalan beliau membantu lebih 1000 pembeli rumah Desa Kerayong Indah yang 100% melayu Islam ini pasti akan mengundang pelbagai onak dan duri untuk ditempuhinya bagi menebus kembali maruah dan harga diri seorang yang bergelar pemimpin yang sepatutnya berada di sisi rakyat yang memerlukan sokongan dan pertolongannya suatu ketika dahulu.

Walaubagaimanapun alu-alukan penglibatan beliau di dalam meningkatkan pengetahuan ICT dan sumber maklumat yang baik kepada masyarakat.

Alamat laman blog beliau : http://drkhir.blogspot.com


Wassalam
Blogger.

1 comment:

Anonymous said...

Kita minta DKI failkan dimahkamah kepada bekas-bekas pemimpin BN/UMNO di Selangor yang mana terlibat dalam salah guna kuasa terutama kes melibat projek perumahan.