Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Wednesday, March 26, 2008

Pertanyaan untuk memfailkan tuntutan




Assalamualaikum.
Sejak kebelakangan ini, kita banyak menerima panggilan telefon daripada pembeli yang bertanya bagaimana untuk menyertai kumpulan pembeli yang telah memfailkan Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah ini.

Sehubungan dengan itu kepada pembeli yang ingin membuat tuntutan gantirugi secara legal (perundangan), bolehlah menyediakan kesemua dokumen-dokumen yang diperlukan bagi tujuan pihak peguam memfailkan tuntutan di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.

Dalam masa yang sama kita juga menyarankan kepada pembeli yang ingin membuat tuntutan agar membuat tafsiran sendiri terhadap kerugian yang ingin dituntut berdasarkan kepada Jadual Tuntutan yang telah disediakan untuk mempermudahkan dan menyeragamkan tuntutan semua pembeli. Sila mohon disini.

Oleh yang demikian, kita meminta kepada pembeli-pembeli yang belum lagi berbuat apa-apa tetapi ingin mendapatkan tuntutan gantirugi agar segera berbuat demikian untuk mengelakkan daripada terlewat memfailkan tuntutan memandangkan Tempoh dan Hadmasa yang semakin hampir iaitu seawal Jun 2008 ini (kurang 3 bulan dari sekarang).

InsyaAllah, kita yakin kes tuntutan kita terhadap Kerajaan Negeri Selangor, Pejabat Tanah dan Daerah Kuala selangor dan Bumi Circle Sdn. Bhd. ini akan membuahkan kejayaan sepertimana yang kita semua harapkan semasa mula memfailkan kes tuntutan ini di mahkamah pada 24 April 2007 yang lalu.

Kita juga mengharapkan agar kerajaan baru pimpinan YAB Dato Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang telah memulakan tugas sejak 14 Mac 2008 yang lalu, akan lebih memahami kesusahan yang kita semua alami selama ini. InsyaAllah.

Wassalam
Blogger.

No comments: