Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Monday, June 22, 2009

Majlis MOA-MOU di Hotel Carlton Holiday?



Kita telah dimaklumkan tentang akan adanya satu majlis menandatangi perjanjian MOA dan MOU untuk projek-projek rumah terbengkalai akan di adakan pada jam 3:00 petang 30hb. Jun 2009 ini bertempat di Hotel Carlton Holiday, Shah Alam, Selangor.

Apakah motif mereka menyegerakan majlis tersebut, sedangkan kes mahkamah bagi pembeli-pembeli yang telah memfailkan tuntutan masih lagi belum selesai?

Malahan buat pertama kalinya sebutan kes ini akan diperdengarkan di hadapan hakim mahkamah tinggi Shah Alam pada pertengahan bulai Julai 2009 ini setelah lebih daripada 2 tahun memfailkan kes di mahkamah.

Apa yang kita dapat perhatikan adalah :-
  • Ulangan majlis Taklimat di Unisel pada 27 Februari 2008 yang lalu.
  • Negara kita bakal menghadapi pilihanraya umum pada bila-bila masa. Oleh yang demikian, maka sekiranya Kerajaan Selangor (PR) dapat menggerakkan projek-projek perumahan terbengkalai, maka ianya akan dijadikan sebagai modal pilihanraya nanti.
  • Sekiranya, PR tewas, maka apa akan terjadi kepada projek DKI ini?
  • Sekiranya pembeli menandatangi perjanjian baru tersebut, maka secara automatiknya mereka akan hilang hak dan kelayakan untuk membuat tuntutan bagi kelewatan yang telah berlaku.
  • Jika kali ini (..selepas Probil Sonati) gagal disiapkan juga (termasuk pertukaran kerajaan), maka nasib malang akan menimpa pembeli akan lebih berganda-ganda lagi...Siapa Peduli
Malahan pertemuan AJK Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah dengan Jawatankuasa Task Force di bangunan SUK pada 11 Mac 2009 yang lalu seolah-olah untuk mengabui mata kita bahawa mereka lebih prihatin dan bersungguh-sungguh untuk menyiapkan projek tersebut.

Pepatah "kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang pada janji" sememangnya tidak relevan langsung di dalam projek perumahan terbengkali ini. Apa yang kita tuntut adalah hak kita sebagai pembeli dan rakyat yang teranaiya...

Marilah kita bersatu hati menentang kezaliman dan kepura-puraan yang sekadar untuk mengambil hati kerana sesuatu yang lebih besar menanti mereka.

Marilah kita beramai-ramai ke Mahkamah Tinggi Shah Alam pada pertengahan Julai 2009 ini. InsyaAllah, kita akan menjemput wakil-wakil media cetak dan media elektronik bersama.



No comments: