Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Tuesday, January 8, 2008

Peruntukan RM20 Juta Untuk Siapa?




Kedatangan 2008 begitu menggembirakan bagi mereka-mereka yang mendapat habuan yang begitu lumayan apabila Kerajaan Negeri Selangor telah memperuntukkan sebanyak RM20 juta untuk Pembinaan Pusat Kebudayaan Kaum India di seluruh negeri Selangor Darul Ehsan sepertimana yang telah diumumkan oleh YAB Menteri Besar Selangor pada sesi Perjumpaan dengan Pengerusi dan Setiausaha dari kuil-kuil yang terdapat di Selangor di Kelab Golf Templer Prangsang, Rawang, Selangor.

Peruntukan tersebut merangkumi keseluruhan 700 buah kuil yang terdapat di Negeri Selangor yang bertuah untuk mereka-mereka yang mendapat "ehsan" daripada Kerajaan Negeri. Alkisahnya bermula apabila berlakunya "peristiwa" Rimba Raya di Seksyen 16, Shah Alam, Selangor baru-baru ini.

Tidak tergamak rasanya untuk Blogger mengulas dengan lebih lanjut apabila dibandingkan dengan kesusahan yang dihadapi oleh Pembeli-Pembeli Desa Kerayong Indah yang 100% adalah Bumiputera dan beragama Islam. Perbincangan demi perbincangan dan yang terakhirnya demontrasi di hadapan bangunan SUK langsung tidak mencuit hati mereka untuk membela nasib anak bangsa yang yang selama ini begitu cekal menjulang mereka dipersada kemasyhuran dan kegemilangan.

Toksah kata nak bantu, malahan bertemu dengan kitapun tidak pernah mahu diletakkan di dalam dairi harian mereka-mereka yang telah diberikan amanah dan tanggungjawab itu.

Maka dengan itu, tiada pertolongan yang lebih besar yang kita harapkan selain memohon kehadrat Ilahi agar apa yang kita tuntut ini akan beroleh kejayaan. Marilah kita bersama-sama bermohon di atas sejadah (di rumah sendiri) pada hari Rabu 9 Januari 2008 ini (30 Zulhijjah 1428H) tepat jam 7:45 malam untuk sama-sama kita membaca surah Yassin dan memohon ke Hadrat Ilahi untuk KEJAYAAN kita semua. Sampai-sampaikanlah pesanan ini kepada semua Pembeli yang belum mengetahuinya agar kita dapat sama-sama membaca Yassin tepat pada waktu yang disebutkan itu. InsyaAllah.


Wassalam
Blogger.

No comments: