Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Wednesday, September 5, 2007

Defendan Telah Memfailkan Pembelaan

Assalamualaikum,

Kerajaan Negeri Selangor diberitakan telah memfailkan Pembelaan mereka di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor pada 4hb. September 2007 (Selasa) yang lalu.

Walaubagaimanapun, kita masih lagi belum memutuskan untuk menarik semula "Saman Dalam Kamar" (untuk dapatkan JID) yang telah difailkan pada 30hb. Ogos 2007 yang lalu. Masih ada banyak ruang dan masa untuk kita membuat pertimbangkan tersebut.

Sekurang-kurangnya apabila kita telah memfailkan Saman Dalam kamar ini, Kerajaan Negeri Selangor tidak lagi mempunyai alasan untuk tidak mengendahkan prosiding mahkamah yang kita jalankan ini sepertimana yang mereka perlakukan semasa kita merayu-rayu di dalam mesyuarat-mesyuarat dan demo (di hadapan SUK) untuk mereka mengambil langkah-langkah yang lebih proaktif terhadap tuntutan kita.

Dalam masa yang sama, kita akan mempunyai HAK untuk Memfailkan Pembelaan Balas terhadap Pembelaan mereka dalam masa 14 hari sepertimana yang telah diperuntukkan di dalam perundangan.

InsyaAllah, kita akan "upload" secara terbuka butiran Pembelaan mereka untuk tatapan semua Pembeli Desa Kerayong Indah dalam masa yang terdekat. Pembeli bolehlah menilai dengan sendiri terhadap isi kandungan tersebut.


Semua pendapat, cadangan balas ataupun maklumat-maklumat difikirkan boleh kita gunakan untuk menjawab Pembelaan mereka boleh diajukan terus kepada pihak Blogger untuk tindakan susulan. Dalam masa yang sama, pihak Peguam kita sedang di dalam proses menyediakan Pembelaan Balas untuk difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor.

LAWAN tetap LAWAN

Wassalam.
Blogger


1 comment:

financialserviceoffer said...

Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via financialserviceoffer876@gmail.com whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thank