Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Thursday, May 1, 2008

Failkan Tuntutan Kumpulan 5




Assalamualaikum,

Alhamdulillah, Peguam telah selesai memfailkan Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah bagi pembeli-pembeli Kumpulan ke-5 seramai 49 orang pada minggu ke-4 April 2008 yang lalu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Shah Alam, Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.

Sehingga ke hari ini, jumlah pembeli yang telah memfailkan tuntutan adalah seramai 259 orang melalui firma guaman yang sama dengan pembeli-pembeli kumpulan K1,K2,K3 dan K4 yang lalu. Jumlah ini tidak termasuk beberapa fail pembeli yang telah berada di pejabat peguam dan tidak sempat untuk difailkan bersama dengan pembeli kumpulan ke-5 ini. Walaubagaimanapun, pihak peguam menjangkakan untuk memfailkannya dalam tempoh 1 bulan yang akan datang.

Oleh itu, para pembeli yang telah menyerahkan dokumen tuntutan kepada peguam tidak perlu risau atau bimbang sekiranya adanya penyelesaian diluar mahkamah yang dibuat oleh pihak defendan, maka mereka ini tidak akan terkecuali daripada mendapat penyelesaian yang sama dengan pembeli kumpulan K1,K2,K3,K4 dan K5 ini.

Pembeli K5 yang ingin membuat semakan nama, bolehlah merujuk ke laman khas (perlukan invited terlebih dahulu) untuk mengetahui samada mereka termasuk di dalam kumpulan K5 ini atau kumpulan yang seterusnya. Semakan boleh juga dilakukan dengan menghubungi Sdr kamarol.


Semoga Allah s.w.t. mempermudahkan urusan kita.

Wassalam.

No comments: