Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Tuesday, March 4, 2008

JID - Bumi Circle Nak Lawan Kita?



Blogger telah dimaklumkan oleh Peguam melalui Sdr Kamarol bahawa Pihak Defendan ke-3, Bumi Circle Sdn. Bhd telah memghubungi Pejabat Peguam kita dan memaklumkan akan hadir sama ke Mahkamah Tinggi Shah Alam pada esok hari 5 Mac 2008 bagi memohon untuk memfailkan pembelaaan terhadap saman yang telah kita failkan sebelum ini.

Inilah yang menariknya, apabila mereka pula (BC) telah menjadi tidak keruan dan kelam kabut sekiranya kita memperolehi JID daripada Hakim Makamah Tinggi. Apa yang mereka takutkan adalah bahana yang bakal mereka hadapi sepertimana pelan tindakan yang kita rancangkan selepas mendapatkan JID ini.

Atau ini adalah taktik mereka untuk melengah-lengahkan kes tuntutan ini. Siapakah dibelakang mereka sehinggakan Bumi Circle begitu bersahaja bilamana kita memfailkan tuntutan saman pada 24 April 2007 yang lalu?

Mengapa sebelum ini mereka yang telah GAGAL menepati Perjanjian Pembinaan, kemudian GAGAL memfailkan Kehadiran dan seterusnya GAGAL memfailkan pembelaan telah merancang untuk meminta pihak mahkamah membenarkan mereka memfailkan pembelaan ini?

Perlu diperjelaskan di sini bahawa kita tidak akan memberikan ruang kepada mereka lagi setelah sembilan tahun mereka begitu angkuh terhadap pembeli-pembeli Desa Kerayong Indah yang malang ini.

Kita bertekad untuk menghukum mereka bukan sahaja berlandaskan undang-undang malahan kita akan menghukum mereka melalui pilihanraya ke-12 pada kali ini yang akan berlansung pada 8 Mac 2008 ini.

Wahai pembeli-pembeli Desa Kerayong Indah, tunjukkanlah bahawa kita semua juga mempunyai kuasa untuk merubah sesuatu yang selama ini tidak menjanjikan apa-apa lantaran kita terpaksa berjuang sendirian untuk mendapatkan rumah mahupun wang tuntutan gantirugi tersebut.

Wassalam.
Blogger

No comments: