Makluman Tarikh Mahkamah & Isu Semasa

Thursday, August 30, 2007

Pengumuman Penting Kes Tuntutan DKI

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, pada hari ini 30hb. Ogos 2007 lebih kurang jam 2:30 petang, sehari sebelum negara menyambut kemerdekaan yang ke-50, kita telah memperolehi kejayaan ke-2 setelah kejayaan pertama memfailkan Tuntutan Gantirugi dan Kembalikan Wang Pembeli Desa Kerayong Indah pada 24hb. April 2007 yang lalu.

Kejayaan yang kita perolehi pada hari ini berlaku apabila Defendan Pertama dan Defendan Kedua telah....sila klik disini

Marilah bersama-sama kita mengucapkan syukur ke hadrat Allah s.w.t,




Kepada rakan-rakan yang belum memfailkan tuntutan, ayuhlah...laluan berliku telahpun kita luruskan. Kegelapan dan kesuraman ini telah kita temui sinarnya untuk sama-sama kita nikmati pada hari yang mendatang setelah puas mengharungi onak duri dan kegelapan selama delapan tahun yang telah sudah.

Allahyarham Tun Abdul Razak telah lama pergi meninggalkan kita untuk menemui Ilahi. Syukur kepada Ilahi di atas jasa-jasa Allahyarham hingga berjaya meletakkan ibubapa kita mempunyai harta sekecil 6 ekar berbanding impian kita yang tak kesampaian untuk memiliki sebidang tanah seluas 4000 kaki persegi. Manalah tahu, andai YAB Dato' Seri MB mampu mengembalikan bukan sahaja kerugian yang kita alami selama delapan tahun ini malahan lebih dari itu....?

Namun begitu, 1999 yang berlalu pergi takkan termampu kita ulangi dengan satu pengharapan Puncak Bukit Desa Kerayong Indah akan menyergamkan sebuah mahligai untuk anak isteri kita berteduh di dalamnya.

Andai ditakdir perjalanan ini tidak dapat diharungi bersama, lantaran dari sikap tunggu dan lihat yang kita pertahankan atau apa jua alasan yang menidakkan penyenaraian kita di dalam senarai Tuntutan Pembeli, usahlah kita yang telah hampir tiba ke destinasi ini dipersalahkan.

Namun begitu, kiranya masih ada Pembeli yang mengharapkan mahligai itu, kita sekali lagi memohon maaf kerana, walaupun hajat kita serupa, namun pada hakikatnya destinasi kita telahpun jauh berbeza. Desa Kerayong Indah yang suatu ketika dahulu menjadi idaman dan bualan kita semua pada saban waktu, kini telah jauh meninggalkan kita sejak penghujung 2002. Semoga apabila kes ini telah diselesaikan oleh pihak mahkamah dan Defendan-Defendan yang terlibat, InsyaAllah, kita juga tidak akan lupa mendoakan agar mahligai itu akan direalisasikan oleh mereka untuk anda memilikinya pada suatu hari nanti.

Semoga dengan kemerdekaan negara kita yang ke-50 pada tahun ini, bakal menjanjikan sesuatu yang baik kepada kita semua. Pengisian erti sebuah Kemerdekaan pada tahun 2007 ini akan lebih bermakna apabila kejayaan yang kita harapkan di dalam kes tuntutan ini menjadi satu kenyataan. Kalau dulu kita mahu bebas daripada Penjajah yang sentiasa memberikan tekanan dan merampas HAK kita di tanahair sendiri, namun pada dalam kes tuntutan kita ini :-
  • Kita mahu BEBAS dari segala bentuk "Penjajahan Baru".
  • Kita mahu BEBAS dari segala hutang piutang dengan pihak bank.
  • Kita mahu BEBAS dari senarai "Black List".
  • Kita mahu BEBAS dari terikat dengan sebarang ketidakadilan.
  • Kita mahu BEBAS dari segala cakap-cakap sekeliling yang saban masa kedengaran setelah 17 tahun menghambakan diri bersama-sama memajukan Negeri Selangor ini tetapi tergolong di dalam golongan rakyat yang teranaiya.
  • Kita mahu BEBAS dari segala ugutan yang melemahkan kita semua oleh mereka yang ada sedikit kuasa yang pada dasarnya diamanahkan untuk memperjuangkan nasib rakyat jelata seperti kita.
Inilah erti Kemerdekaan yang semua Pembeli Desa Kerayong Indah yang telah memfailkan Tuntutan mahukan. Semoga "Keadilan untuk semua" yang pernah diungkapkan oleh Allahyarham Tunku Abdul Rahman pada 50 tahun yang lalu, akan dapat kita nikmati bersama.

Pulangkan semula wang kami...
Wang hasil dari keringat titik peluh kami sendiri...
Wang rakyat yang telah teranaiya...
Pasti akan berakhir episod suram yang mengegarkan semua.



MERDEKA! MERDEKA!! MERDEKA!!!

Wassalam,
Blogger